Didaktiske overvejelser over det ufærdige – af Maya Thisted

GÆSTEBLOG · For mig at se, må en væsentlig facet ved læring være at de lærende deltager i forhold til en åben struktur der kan bevæges af andre end underviseren, at strukturen er ufærdig og kan bevæges af de tilgange der viser sig, at kursisterne kan sanse teoriernes bredde og analytiske muligheder, som måske ikke engang lige var tænkt af underviseren selv.

Bliv inspireret af Maya Thisteds oplevelser med læring som et ufærdigt projekt.

Læs mere ➞

Når undervisning får én til at falde i søvn - af Louise Pindstrup

GÆSTEBLOG · I kender sikkert alle anekdoten om lille Per der bliver spurgt om, hvad han bedst kan lide ved skolen, hvortil han svarer: “frikvartererne”. Og I har sikkert alle prøvet at sidde til undervisning og har været lige ved at falde i søvn. Men indimellem oplever jeg, at der godt kunne gøres noget bedre for at undgå nærmest søvndyssende undervisning. Få Louise Pindstrups konkrete tips til en mere engagerende og interaktiv undervisning.

Læs mere ➞