Vi skal svare dem, at vi alle skal tage os sammen

Af Søren Lindgreen · “Udgangspunktet for deres bog er, er en refleksion over hvad de (vi) skal svare når vores børn kommer til os og spørger, hvorfor vi ikke gjorde noget ved klimaproblemerne: Hvorfor de ikke også kunne få lov til at spise fisk uden tungmetaller, trække vejret uden frygt og leve under mindre ekstreme vejrforhold. Vi vil nemlig, i modsætning til folk der levede for mere end 50 år siden, ikke kunne sige, at vi ikke vidste bedre.“

Læs mere ➞

Technology & Education

Undervisning er mere end hvad der foregår i skolen. Undervisning foregår i samfundet og der er mange aktører der ønsker at påvirke sektoren. Nogle vil disrupte andre vil bevare. Nogle følger et kald andre vil tjene penge. Men det er nødvendigt at tale med dem alle sammen, for at blive klarere i mæglet om hvordan man kan være en god underviser.

Undervisningens 10 komponenter: #1 - Strukturer

Af Jeppe Ejlskov · "Transparens Ejlskov. Det skal være hamrende tydeligt, hvad du foretager dig i det klasselokale Ejlskov! Og husk Ejlskov, aldrig at hidse tid op." Sådan sagde min tyggegummityggende pædagogikumunderviser i sin tid til mig. Det er ord jeg tit har med mig i baghovedet, når jeg går ind til en klasse. Tydelige rammer og strukturer og med intentionen om at agere den venlige og nærværende autoritet.

Læs mere ➞